Sporthal Boortmeerbeek krijgt een koude douche.

Op 17 december 2019, over deze onderwerpen: Sport

“Krijgen de letterlijke koude douches in de sporthal nu ook een figuurlijk gevolg in deze meerjarenplanning?” vroeg gemeenteraadslid Rodrigue Bijlsma (N-VA) aan de meerderheid bij de voorstelling van het meerjarenplan.

In de komende jaren zullen we 960.000 euro gaan investeren in een beperkte renovatie en bijbouw van de sporthal. Er komt dus geen nieuwe sporthal. Een investering die vreemdgenoeg in het meerjarenplan terug te vinden is onder actieplannen zonder beleidsdoelstellingen en zo voelt het ook aan.

Is de nieuwe sporthal na meer dan 12 jaar laksheid nog altijd geen beleidsdoelstelling waard voor de VLD en SPA? De belofte van een nieuwe sporthal werd reeds in het verkiezingsprogramma van 2012 door de SP.A gemaakt.  Een keuze die gedragen wordt door het grootste deel van de bevolking, echter hield het beleid van de VLD deze keuze altijd tegen. Het ziet er dan ook naar uit, dat de nieuwe schepen voor sport Denis Bosny (VLD) sterk beinvloed wordt door het beleid van voormalig burgemeester Michel Baert (VLD).

We hebben enkel het raden voor wat deze gelden gebruikt zullen worden. Na de participatie momenten van Hans De Locht rond verkeer en ruimtelijke ordening, mogen we van schepen Denis Bosny toch wel eenzelfde inspanning verwachten. We gaan tenslotte 1 miljoen euro investeringen in een gebouw uit de jaren tachtig, zonder dat onze sporters zijn gehoord.

De investering van 1 miljoen euro zal de levensduur van onze sporthal hooguit verlengen met nog eens 10 jaar, maar we zullen de gemeente wel belasten met een kost die veel langer zal meegaan. We zullen onvermijdelijk afstevenen op de bouw van een nieuwe sporthal. Herinner u de nieuwe vloer die na 8 jaar reeds vernieuwd diende te worden.

Iedereen vraagt aan de meerderheid om lef en initiatief te tonen en te kiezen voor samen met onze inwoners een nieuwe sporthal te bouwen waar onze inwoners langer genot van zullen hebben en waar er ruimte is voor gemeenschap. Zal de nieuwe schepen Denis Bosny zwichten voor de wens van onze inwoners of blijft hij trouw aan de eigenwijze visie van Michel Baert?