Nieuwjaarswensen 2022

Op 24 januari 2022

Beste inwoners, voorzitter en raadsleden

We hebben ondertussen nu al een drietal jaartjes de eer om hier en op dit moment de nieuwjaarswensen van onze fractie de wereld in te sturen. We vinden dit als N-VA-fractie nog altijd een eer, onze kiezers hier te mogen vertegenwoordigen. Met hen, en met alle inwoners van Boortmeerbeek, Hever en Schiplaken willen we graag vooruitkijken naar 2022. We brengen daarbij graag een boodschap van hoop.

Hoop, dat 2022 onze gemeente en haar inwoners een jaar brengt zonder doemberichten over coronavarianten die ons alweer gaan overspoelen. Een jaar zonder dat we altijd bang moeten zijn om echt en onbezorgd te leven.

Hoop, dat onze kinderen naar school kunnen zonder beperkingen, zonder mondmasker, zonder schrik voor een hoestje of keelpijntje, waarna ze mogelijk een week niet meer buiten mogen. De hoop dat we dit jaar pakweg op café ne Primus van het vat (of wat dan ook) kunnen bestellen. Zonder beperkingen, zonder QR-code of sluitingsuur.

Hoop, dat de ondernemingen, groot en klein, in onze gemeente weer volop kunnen draaien en het economische herstel inzetten, met de gekende Vlaamse veerkracht.

Hoop, dat we in onze gemeente zelf weer kunnen genieten van onze populaire rommelmarkt, van de Primus Classic, het seniorenfeest, een mosselsouper, een match van BHS United of één van onze andere talrijke andere sport- en cultuurverenigingen.

Dit jaar gaan we 100% voor het inzetten op, en het ondersteunen van de veerkracht en de weerbaarheid van de mensen. Doorheen deze hele crisis hebben we moeten leren weerbaar te zijn, ook als gemeente, met een groot aanpassingsvermogen. Vanuit onze verantwoordelijkheidszin zullen we zorg dragen, en hulp en ondersteuning bieden aan iedereen in onze gemeente die het nodig heeft, op korte en lange termijn. Namens onze N-VA-fractie wensen we u allen een warm en hoopvol 2022.